Založ si blog

Včera som zapálil sviečku a stratil sa

Zapálil som sviečku a stratil sa. Už nadobro.

Je mi úplne jedno koľko ľudí hrá svoj smútok, koľko ľudí ma aká stránka na Facebooku o Demitrovi. Je mi jedno úplne všetko a aj tak nechápem, prečo na to „tí druhí“ tak nadávajú. Celospoločenská udalosť, celospoločenská reakcia. Aj keď často s prehnanými (aj hranými) emóciami. Nežijem bulvárom, ani v tom friendliste nemám toľko pubišov (najväčší pubiš tam vždy budem ja), preto to asi nevnímam tak silene ako iní, ktorým už zmienka o páde lietadla robí jebáky na čele.

Mám sa túžbu vyjadriť k tomu (u nás posratému) hokeju.

My chlapci potrebujeme správňacke nabúchané idoly. Bohužiaľ som to zistil neskoro. Nebol mi to otec, dedko ani strýko, nikto blízky. Ako mladý chalan hokejista som nikdy nemal veľké oči. Pretože slovenský hokej v tom čase už bol rodinkársky podnik s intrigami na vysokej úrovni. No vždy som rád šiel do letných kempov, kde sa rozbili medziľudské vzťahy z jednotlivých klubov a naozaj sa s nami chalanmi pracovalo rovnocenne. Často s nami trénovali „hviezdy z NHL“ či „hviezdičky“ z iných klubov. Normálni usmiati chalani, ktorí na ľade, či v kabíne s malými zasranmi ako sme boli my kecali kamarátsky a uvoľnene. Proste sen každého mladého hokejistu. Už sú to roky no ešte dnes si pamätám na „Freda Dursta“ Mira Škoviru, Rada Suchého, Bartečka, Budaja, Bondru. Ľudia, ktorí chcú robiť hokej na Slovensku lepším.

V tom našom zasranom meste nebolo na štadióne veľa príjemného a ľudsky pozitívneho k videniu.

Snáď len keď prišli „tie hviezdy z NHL“ zahrať bago za našu kabínu, či tenis na vedľajšie dvorce. Vtedy tam bola aj trenčianska enkláva. Samozrejme sa im najprv líškali všetci slizkí hadi miestneho klubu, ktorí len prznili hokej v meste, až potom prišiel rad na nás, no aspoň cez plot sme mrkli ten ich tenis. Chalani v lete pred prípravnými kempami nám popodpisovali šiltovky, dresy, nechali nejaké puky, či zakývali z ľadu počas tréningu. Spravilo to pre mňa viac ako 90% trénerov, ktorí ma „trénovali“. Jediný schopný tréner, s ktorým sme mali dokonca výsledky bol z nášho klubu vyhnaný, pretože pár mesiacov  cielene nedostal výplatu. Zbytok boli príživnícke bábky v rukách rodičov, ktorí čakali klobásky, kávičky, či obálku…

Trpia nesprávni. Často.

Viete koľko ľudí si viem predstaviť v tom lietadle namiesto tých, ktorí tam sedeli? Tiež z hokejového prostredia. Je to úbohé a sprosté odo mňa? Je. Až k tomu ma dohnali roky v hokeji. Chlap, charakter, držiteľ Lady Byng, otec, manžel vlieva peniaze spolu s podobnými ľuďmi do trenčianskeho hokeja, ktorý si ich dnes možno z časti ani nezaslúži. Títo ľudia mali raz ovládať hokej na Slovensku, splatiť dlh trénerom a hokeju v tejto krajine, keď ešte za niečo stál. Tak títo umierajú. A hadi žijú a ďalej žerú. Uronia slzičku a zhrabnú peniaze.

Život ma naučil žiť s krivdami.

No krivdu, ktorú dnes zažívajú všetci príbuzní a kamaráti nechcem zažiť nikdy. Plakala mama, plakala frajerka, otec neprehovoril celý večer. Zapálili sme v kuchyni sviečku. Viem, že denne sa deje veľa zlého a dokonca ani za moje straty nebude nikto lajkovať statusy na FB a vypisovať mi úprimnú sústrasť v televíznych novinách. Mňa sa to dotklo aj tak. Snáď som Vás týmto článkom nenahneval, nespravil niečo, čo som ani nechcel. No takto to cítim. Dotýka sa ma to možno viac ako si myslíte, možno si to len namýšľam. Možno, keby bolo len o trochu spravodlivosti viac, boli by tu šťastní aj takí ako ja. Odišla ikona, chlap, vzor, idol pre chalanov, ktorí sa nemali v mladosti o koho oprieť. Ktorí žili jeho úspechy, pretože vlastné nemali. A nemali ani šancu dosiahnuť ich. Ktorí boli zhadzovaní, odpisovaní už na začiatku a jediným ťahúňom im mohli byť len ľudia ako Demitra.


„Bald one“, Rollins by povedal, že si jednička. S tridsiatimi siedmymi jedničkami ako bonus. :)


Bojíte sa, že súdy mohli v kauze Ľudmily Cervanovej zlyhať?

07.07.2011

Prepáčte. To za prvé. Na svojom blogu sa podobným veciam venujem minimálne. Toto píšem len pre dôvod, že moja reakcia by sa v komentároch pod článkom stratila, je príliš dlhá a neprehľadná. Chcel som si zistiť fakty. Preto sem nebudem zaťahovať ani emócie, ani nejaké polopravdy, či subjektívne tvrdenia. Čerpal som iba z hlavných právoplatných rozsudkov a uznesení, [...]

O všímavosti

29.05.2011

Obloha sa chytila od tlejúcich komínov a keď sa jadro začalo štiepiť z oblakov lietadlá padali za horizont či vzbĺkli v nič bez výkrikov bez sĺz len tak Romantický jadrový dážď vsiakla zem a chŕlila ho ničiac všetko okolo zo sopiek kdesi veľmi ďaleko od nás Rieka zrkadlila to divadlo vnucovala „replay“ našich hrôz akoby sme boli slepí akoby nestačilo [...]

Dážďovky na betóne

28.05.2011

Kritizujeme suché polia snov, aj keď tie naše ležia úhorom niekoľko rokov. Píšeme smutne, ba priam zhnusene. Na viac nemáme, skrývame radosť (pre nás druhú najdrahšiu vec po smútku). Pochybujeme o sebe, o vás, o všetkom, no naše kroky sú pevné, jasné a vlastné. Preto nás tak ľahko zostrelia k zemi. Pýtame si divoké búrky, túžime však po jemnom vánku, slnku na [...]

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

nikto

Len naštvané texty, nič viac.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 16
Celková čítanosť: 32119x
Priemerná čítanosť článkov: 2007x

Autor blogu

Kategórie